sreda, 25. oktober 2017

Namizni računalnik PcPlus z Ubuntu 17.10

Za projektni teden, sem se vpisal v program "Oživitev starega računalnika z LINUX", ki ga je vodil prof. Vasja Markič. Vsak izmed vpisanih dijakov, je moral s seboj prinesiti star računalnik, na katerega je imel namen namestiti novi operacijski sistem Linux.

 Prinesel sem stacionarni računalnik s spodnjimi specifikacijami:
  • Procesor: AMD® Athlon(tm) x4 740 quad core processor × 4
  • RAM: 8 GB, DDR3
  • Grafična kartica: AMD R7 240 2 GB DDR3
  • Disk: 1 TB, 7200 rpm
Slika 1: Izgled računalnika


Pri izboru Linux distribucij nisem povsem izstopal, saj sem izbral enega izmed najbolj znanih in uporabljenih distribucij Linuxa in sicer Ubuntu, verzija 17.10, 64 bit, ki si ga lahko pogledate na spodnji povezavi.
https://www.ubuntu.com/desktop/1710

Postopek inštalacije OS (operacijskega sistema) je bil enostaven, saj sem moral najti le ISO datoteko, jo prenesti na CD (XPBURNER) in ponovno zagnati računalnik. Ob zagonu računalnika sem pritisnil na tipko F12, kjer sem spremenil "boot order" - CD disk je postala 1. izbira in inštalacija Ubuntu-ja se je pričela. Po končani inštalaciji sem CD odstranil in Ubuntu je bil uspešno nameščen na računalniku.

Po končani namestitvi, sem se odločil, da namizje preuredim. Odprl sem terminal (Ctrl + Alt + T) in napisal sudo apt-get update ter vpisal geslo, ki sem ga določil prej med samo inštalacijo. S tem ukazom sem pridobil vse najnovejše posodobitve. Nadaljeval sem z inštalacijo programov kot so Screenshot, Fritzing, Idle, Docky opravilna vrstica, Visual Studio Code, GIMP. Skoraj vse sem opravil preko terminala, saj je lažje kot brskanje po spletu (sudo apt-get install ime_programa).Na koncu sem zamenjal tudi ozadje in sicer s pomočjo programa GIMP, s katerim sem ustvaril ozadje.

Slika 2

 

Slika 3: Končni izgled namizja








Na koncu sem preizkusil delovanje moje distribucije:
  • Čas zagona OS: 45s
  • Čas zagona spletnega brskalnika: 8s (prvi zagon), 2s (tretji zagon)
  • Ime prevzetega brskalnika: Firefox
  • Hitrost brskalnika: 850 (hitro)
  • Distribucija temelji na Linux platformi Debian
  • Poraba RAM-a ob zagonu: 1,1 GB
  • Prostor, ki ga je zasedel OS: 16 GB
  • Vrsta namizja: Unity

Uporabljanje OS Linux se mi zdi zabavno, drugačno in s tem tudi zelo zanimivo.














Ni komentarjev:

Objavite komentar