četrtek, 26. oktober 2017

Elementary OS na prenosniku "Toshiba Tecra S11-160"


Odločil sem se, da bom 8 let star prenosni računalnik Toshiba Tecra S11-160 z Windows 7 64-bit obudil s sistemom Linux Elementary OS.

Slika 1: Tecra S11-160

Specifikacije:
  • Windows 7 Professional 64-bit (Originalno)
  • Intel Core™ i5-560M Processor
  • Trdi disk 500 GB
  • RAM: 4 (2+2) GB, DDR3 (1,066 MHz)
  • Grafična Kartica: NVIDIA Quadro NVS 2100M

  1. Za nov operacijski sistem sem izbral Elementary OS, ki ga najdete na https://elementary.io . Elementary OS sem izbral zaradi uporabniku prijaznega GUI-ja. Preneseno .iso sliko sistema sem zapekel na DVD, s katero sem potem začel tudi namestitev.
  2. Takoj ko se je računalnik začel zaganjati, sem pritisnil tipko "F12", da sem prišel v "Boot Menu", kjer sem računalnik bootal z DVD pogona. 
  3. Pri inštalaciji sem moral izbrati jezik, lokacijo, način namestitve.
  4. Ko sem z namestitvijo zaključil, sem preveril sledeče:
  • Poraba RAM-a ob zagonu: 900 MB,
  • Prostor na disku, ki ga je zasedel OS: 3,2 GB,
  • Velikost ekrana: 1600 x 900 točk (60Hz),
  • Lan port: Deluje,
  • WiFi: Deluje,
  • Čas zagona: 30 sekund
  • Privzeti spletni brskalnik: Epiphany,
  • Hitrost brskalnika na (https://www.speed-battle.com/speedtest_e.php): 611,68 (Dobro)
Slika 2: Elementary OS - Namizje
Namestitev programa GIMP:
  1. Odpremo AppCenter,
  2. Poiščemo: "Gimp",
  3. Pritisnemo na "Free" in počakamo, da se program namesti.
Izgled Gimpa na linuxu:

Slika 3: Gimp na Elementary OS

Mnenje:
Z linuxom je možno oživeti tudi starejše ter manj zmogljive računalnike. Uporabimo ga lahko za brskanje po spletu, urejanje dokumentov, slik, posnetkov... Opazil sem pa tudi, da je linux računalniku občutno podaljšal življenje baterije za več ur.

Ni komentarjev:

Objavite komentar