sreda, 25. oktober 2017

Lakka - Raspberry PI3

Na projektnem tednu sem bil pri projektu Oživitev starega računalnika s sistemom Linux, ki ga je vodil profesor Vasja Markič. In sicer sem prinesel svoj mini računalnik Raspberry PI3, na katerega sem se odločil, da bom namestil Lakka operacijski sistem, ki je namenjem igranju retro iger na  poceni starih računalnikih.

Slika 1: Raspberry PI, joystick in priključki

Specifikacije Raspberry PI:


    • 4-jedrni 1,2 GHz Broadcom BCM2837 64 bit CPU
    • 1 GB RAM DDR3
    • arhitektura procesorja: armhf
    • trdi disk: SD kartica 1 GB
    • Joystick: DUALSHOCK 3
    • namesčena distribucija: Lakka
    Iz zgornjega linka si lahko potegnete sliko za sistem Lakka.

    Namestitve sem se lotil tako, da sem najprej poskusil naložiti sliko sistema na USB, a sem naletel na težavo, ker PI ne more samostojno zagnati sistema iz USB, zato sem poskusil z SD kartico, kar pa je delovalo.
    Sliko sem naložil na SD kartico s pomočjo ukaza v Linux terminalu.

    Ukaz: dd if=/pot/do/SD of=/pot/do/slike

    Postopek je trajal približno 5 minut, da se je zaključil, potem pa smo SD kartico vstavili v Raspberry PI in ga zagnali. PI pa je samodejno zaključil namestitev. 


    Slika 2: Začetni zaslon

    Ko pridemo v sistem imamo na voljo veliko iger; izberemo poljubno igro na kateri konzoli želimo igrati in jo naložimol. Lakka samodejno naredi konfiguracijo, mi pa jo le še zaženemo in že lahko igramo. Za igranje pa potrebujemo Joystick - jaz sem uporabil DUALSHOCK 3 od Sonya, lahko pa uporabite katerega koli, važno je le, da ima USB adapter. Tudi za joystick naredi Lakka samodejno konfiguracijo.

    Jaz sem si naložil igro DOOM, ki je delovala tekoče, na 40 FPS.

    Slika 3: Začetni zaslon DOOM

    Slika 4: Igra DOOM

     Tudi igra PONG je delovala tekoče in sicer na kar 70 FPS.

    Slika 5: Igra PONG

    Specifikacije distribucije:
    • Vrsta namizja: LibRetro
    • Poraba RAM-a ob zagonu: 36 MB
    • Prostor, ki ga je zasedel OS na disku: 540 MB
    • Platforma: RetroArch
    • Največja možna ločljivost: 1280x800
    • LAN: da
    • WLAN: da
    • Čas zagona: 15 sekund
    Lakka me je navdušil in ga priporočam vsem, ki imajo kakšen star računalnik in joystick, da si ga naložijo. Igre delujejo zelo tekoče in jih je užitek igrati.

    Rok Šerak



    Ni komentarjev:

    Objavite komentar