sreda, 25. oktober 2017

Posodobitev prenosnika IBM T42 z Lubuntu operacijskim sistemom

Odločil sem se oživiti star prenosnik iz leta 2005, na katerem je bil originalno nameščen Windows XP PRO 32-bit. Računalnika ima naslednje specifikacije:

Slika 1: Zunanji zgled T42
  • Procesor: Intel Pentium M 725 1.7 GHz (2 MB Cache)
  • RAM: DDR SDRAM 512 MB (nadgrajen na 768 MB) 333 MHz
  • Disk: 40 GB 5400 rpm
  • Zaslon: 15" 4:3 1024×768 px
  • Grafična kartica: ATI Mobility Radeon 7500 32 MB 
  1. Za operacijski sistem sem se odločil, da bom uporabil "lažjo" verzijo: Lubuntu 32-bit, ki ga najdete na naslednjem linku: http://lubuntu.me/downloads/. Za izdelavo zagonskega USB kluča sem uporabil program Rufus: https://rufus.akeo.ie/. V Rufusu sem nastavil datotečni sitem na FAT32 in izbral pravilni USB ključ, na katerga sem namestil Lubuntu ISO datoteko.
  2. Po končani namestitvi sem USB vstavil v prenosnik in ga pognal. Ob zagonu sem pritiskal F12, da sem lahko izbral zagon preko USB-ja v BIOS-u. Ker operacijskega sistema nisem mogel naložiti zaradi napake "PAE", sem moral ponovit postopek, vendar preden sem izvedel namestitev, sem pritisnil F6 in v prikaznem oknu spremenil kodo, tako da sem na koncu dodal forcepae -- forcepae. Nato sem sledil navodilom in dodelil celoten disk Lubuntuju. Jezik sem pustil angleški, le tipkovnico sem spremenil na slovensko. Na koncu sem še ustvaril svoj profil.
  3. Po končani namestitvi sem odprl terminal in vpisal sudo su, ki me je vprašal po geslu. Geslo je nevidno. Da sem dobil najnovejše posodobitve sem napisal sudo apt-get update. Po želji lahko namestimo svoje programe tako, da vpisemo get-apt install (ime aplikacije).
  4. Na koncu sem testiral določene zadeve:
Slika 2: Namizje LXDE
  • Poraba RAM-a ob zagonu: 172Mb
  • Prostor, ki ga je zasedel OS na disku: cca 6 GB
  • Največja možna ločljivost: 1024 × 768 px
  • Omrežje LAN deluje
  • Omrežje WLAN deluje
  • Čas zagona OS v sekundah: 55
  • Čas zagona spletnega brskalnika v sekundah: 5
  • Hitrost brskalnika (http://www.speed-battle.com/speedtest_e.php): 263.26 (slabo)
Primer namestitve programa Fritzing: V terminal napišemo get-apt install fritzing. Pred namestitvijo nas še vpraša, če ga želimo namestiti, potrdimo tako, da vpišemo y in pritisnemo enter.

Slika 3: Zgled Fritzinga na Lubuntuju



Mnenje: Ker lažji operacijski sistem, kot je na primer Lubuntu manj obremeni sistem, lahko  uspešno oživimo starejši računalnik, ki ga lahko uporabimo za lažja opravila npr. brskanje po spletu, office,...

Ni komentarjev:

Objavite komentar